Hvis du er medlem af sygeforsikring danmark, får du tilskud til dine kiropraktiske behandlinger. Husk derfor at sige det til sekretærerne ved bestilling af tid til konsultation.

Vores behandlinger

Voksne patienter

Mange voksne patienter kommer til klinikken og klager over:

• Smerter i ryg
  • Smerter i nakken
  • Hovedpine
  • Udstrålende smerter til ben eller arme
  • Vejtræknings problem /ribben smerter
  • Smerter og nedsat bevægelse i skuldre
  • Albue og håndleds smerter
  • Fødder, knæ og hofte smerter
  • Kæbeleds smerter og svært at åbne munden normalt.
  • Stress relaterede spændinger
  • Sportsskader/ smerter efter vægtløfts træning
  • Problem under og efter graviditet (bækkenløsning m.fl.)

Og mange flere gener/smerter rundt om i kroppen.

Udredning af problematikker der ses hos voksne

Manuel medicinsk diagnostik/Kiropraktik og terapi/behandling i voksenalderen adskiller sig fra den "konventionelle" ortopædiske tilgang i sin funktionelle tilgang. Dette rejser spørgsmålet om årsagerne til helbredsforstyrrelser og deres konsekvenser. Vi ved selvfølgelig heller ikke altid, "hvorfor noget gør ondt", men måske kan vi hjælpe dig med vores erfaring.

​​

Vi oplever til tider at nogle vanskelige problematikker viser sig at være relativt lette at behandle. Dog kan nogle tilsyneladende simple klager vise sig være mere komplekse sygdomsproblemer der tager tid. Der kan også være problematikker hvor smerterne aldrig helt går væk men den enkelte patienten oplever stor bedring i deres livskvalitet og kan vende tilbage til normal hverdag med arbejde, familie, aktiviteter og træning.

​​

I forundersøgelsen af den aktuelle problematik efter den funktionelle vurdering af bevægeapparatet lægger vi særlig vægt på lave en grundig røntgenundersøgelse af rygsøjlen, dvs. nakke, brystryg og lænderyg (med bækken), for en grundig udredning og diagnostik af lidelsen.

​​

Vi oplever ofte at hvis patienter drøjer med tilbagevendende spændinger i skulder- og nakkeområdet kan det være forårsaget af funktionsfejl i tygge- og kæberegionen. Dette kan være relateret til holdning, arbejdsstilling/studie/computer samt generelle ergonomiske forhold på arbejdspladsen. Det samme gælder for muskler og ledbåndssmerter. Hvorfor der efterspørges til din dagligdag til anamnese optagelser i starten af forundersøgelsen.

​​

Undersøgelse indenfor kiropraktik/manuel medicinsk diagnostik spænder fra top til tå, og det er ikke ualmindeligt, at behandlingstilgange findes langt væk fra det egentlige "problemområde". Funktionsfejl i nakken kan give rygsmerter og omvendt kan forkert holdning også føre til hovedpine. Fødder, knæ og hofte samt skuldre, albue og håndled kan give gener længere op i kroppen hvorfor dette også vurderes og behandles efter behov.

​​

I vores praksis arbejder vi med individuelle terapi koncept. Efter undersøgelsens udredning med røntgen billeder og palpations/bevægelses fund stilles en diagnose og der udføres en behandlingsplan med en nakke- /rygbehandling eller behandling af andre led i kroppen der er skræddersyet til hver patient. Vi vægter stort at vores behandlinger er i højeste kvalitet og derfor behandler vi i neutral stilling, for eksempel uden uden at dreje hovedet i selve behandlingen.​

Vi vil gerne høre om din oplevelse i klinikken, så vi kan fortsætte med at udvikle os og vores klinik. Vi modtager med glæde både ris og ros.​

❝ Vi arbejder med at​​

forbedre bevægelsen i kroppens led​​

samt andre problemer og smerter ​❞

"Super service"

Super service og personalet er søde og forklarende 👍🏻

Pia D. Jensen

"...allerbedste anbefalinger"

Mine varmeste og allerbedste anbefalinger til stedet her. Så kompetent, venlige, ingen stress og jage.

Anni Elvej tak for at gribe bolden da fødderne havde det værst.​

Celina Winther​

"...god og tryg modtagelse"

Super god og tryg modtagelse første gang, ser frem til yderligere behandlinger.

Tilde H. Duedahl

Se flere anmeldelser på Facebook​

Mandag​

Tirsdag​